Školní poradenské pracoviště

Školní psycholog

 

Školní psycholog

Mgr. Bc. Zuzana Bendová

e-mail: zuzana.bendova@zsjistebnice.cz

Náplň práce školního psychologa:

 

1) Diagnostika, depistáž

• depistáž specifických poruch učení v základních školách,

• orientační diagnostika při výukových a výchovných problémech žáků,

• depistáž a diagnostika nadaných dětí,

• zjišťování sociálního klimatu ve třídě,

• screening, ankety, dotazníky ve škole.

 

2) Konzultační, poradenské a intervenční činnosti

• poskytování konzultací při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání dle potřeb

a možností školy a školního poradenského pracoviště,

• péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná

opatření prvního stupně (zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory

a vedení),

• péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytovány podpůrná

opatření druhého až pátého stupně (zejména pomoc při sestavování individuálního

vzdělávacího plánu a vedení),

• individuální případová práce se žáky v osobních problémech (zejména konzultace

a vedení),

• tvorba, koordinace a plnění individuálního výchovného plánu,

• krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné

zástupce,

• prevence školního neúspěchu žáků (zejména náprava a vedení),

• kariérové poradenství u žáků,

• techniky a hygiena učení pro žáky,

• skupinová a komunitní práce s žáky,

• koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.,

• podpora spolupráce třídy a třídního učitele,

• individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání,

• konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí,

• podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání,

• intervizní a supervizní činnost (školní psycholog a školní speciální pedagog).

 

3) Metodická práce a vzdělávací činnost

• participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání,

• metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,

• metodická pomoc třídním učitelům,

• pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení,

• účast na pracovních poradách školy,

• spolupráce v rámci poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména s výchovným

poradcem, školním metodikem prevence, školním speciálním pedagogem, vedením

školy a třídními učiteli,

• koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými

zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními,

• spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a účast na metodických setkáních

v PPP,

• metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního

vzdělávacího programu,

• besedy a osvěta žáků, zákonných zástupců a zaměstnanců školy,

• prezentační a informační činnost,

• participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole

• prevence předčasných odchodů ze vzdělávání

• podpora žáků při přípravě na ukončování středního vzdělávání.

 

Školní psychologŠkolní psycholog


Školní psycholog - verze k tisku